dijous, 24 de gener del 2013

RESOLUCIÓ DE PROBLEMES A P5

 Els nens i les nenes de P5 havien de resoldre el següent problema: Si jo tinc 2 cotxes i l'Esther en té 4, quants cotxes té de més l'Esther que jo?

Hi ha hagut un nen que des del principi sabia la resposta, però a l'hora de fer-ne la representació gràfica no ha sabut com desenvolupar-ho, escribia una suma, tot i que anava dient 2+2 i fan 4.


Hi ha hagut una nena que ha començat dibuixant els quatre cotxes, però no ha sabut com continuar.


Hi ha hagut un nen que ha omplert el full de rodonetes (rodes de cotxe)


Després hem buscat el suport material, primer amb retoladors i després amb cotxes de joguina.




Vist que no sabíem com trobar la solució, he optat per canviar el problema: Si jo tinc 3 pomes i l'Esther 2 plàtans, quantes fruites tenim entre les dues?

Tres alumnes han fet el dibuix de les fruites i n'han buscat el resultat




Un alumne ha escrit la suma directament.